Uprzejmie informujemy, iż Narodowy Fundusz Zdrowia, w celu zmiany postaw i nawyków żywieniowych, a w konsekwencji poprawy stanu zdrowia Polaków, udostępnia bezpłatny portal Diety NFZ, oraz prowadzi cotygodniową akcję Środa z Profilaktyką poświęconą profilaktyce chorób i promocji zdrowia. Na stronie https://akademia.nfz.gov.pl/sroda-z-profilaktyka

1. Bądź aktywny – RUCH TO ZDROWIE! zalecana jest aktywność fizyczna – spacer, rower, ćwiczenia 30 min dziennie lub 1h co 2 dni.
2. Spożywaj 5 posiłków dziennie dopasowanych do wieku, masy ciała i schorzeń. Nigdy nie zapominaj o śniadaniu!
3. Nie pal papierosów, unikaj słodyczy i alkoholu.
4. Przyjmuj preparaty z witaminą D3.

  • niemowlęta 1 – 6 miesięcy – 400 j.
  • niemowlęta 7 – 12 miesięcy – 600 j.
  • dzieci i dorośli od września do maja - 1000j.
  • osoby powyżej 65 roku życia 2000 j. na dobę przez cały rok.
  • kobiety w ciąży lub karmiące nieprzerwanie 2000 j. na dobę.
  • osoby otyłe (BMI >30) nawet 4000j. przez cały rok.

5. Utrzymuj należną masę ciała - wskaźnik masy ciała BMI powinien zawierać się w przedziale 18,5 - 24,9 - kalkulator BMI
6. Wysypiaj się - SEN TO ZDROWIE!
7. UŚMIECHNIJ SIĘ!
8. NIE STRESUJ SIĘ! - jutro też jest dzień.

NIE MA TEGO ZŁEGO CO BY NA DOBRE NIE WYSZŁO!

PO BURZY WYCHODZI SŁOŃCE!